2021 január elsejétől életbe lépett az Európai Unió pénzforgalmi irányelvének (PSD2) részét képező erős ügyfél-hitelesítés, ami egy plusz biztonsági ellenőrző lépést jelent a bankkártyás fizetések során. Ez az extra biztonsági lépés a kártyatulajdonosokat védi a bankkártyás csalások ellen. Az erős ügyfél-hitelesítéshez szükséges teendők bankonként eltérőek lehetnek.
A részletekről és a szükséges teendőkről a kártyákat kibocsátó bankoknál lehet részletesebb tájékoztatást kérni.
Hogyan változik az online fizetés?
A vásárló SMS-ben kapott kód és a banktól kapott jelszó megadásával, de akár telefonja ujjlenyomat-olvasójával vagy arcfelismeréssel (pl. Face ID) is azonosíthatja magát.
Ez a megoldás az ügyfelek egy részénél jelenleg is hasonlóképp zajlik, hiszen több bank alkalmazza a SecureCode nevű hitelesítést. Ez fog majd kibővülni az új, erős ügyfélhitelesítést biztosító Identity Check megoldással, amely további azonosítási módokat tesz lehetővé (jelszó, ujjlenyomat-olvasó, arcfelismerés).
Hogyan működik az erős ügyfélhitelesítés?
A fizetést jóváhagyó pénzügyi szolgáltatónak (bank) a lehetséges háromféle azonosítástípusból legalább kettő használatával egyértelműen azonosítania kell a fizetést vagy banki műveletet kezdeményező személyt.
A háromféle alkalmazható azonosítástípus:
Amit a kártyabirtokos ismer (pl. jelszó).
Amivel a kártyabirtokos rendelkezik (pl. mobileszköz, telefonszámra kapott SMS)
A kártyabirtokos biológiai tulajdonságain alapuló (biometrikus, pl. ujjlenyomat vagy arcfelismerés)
Webáruházunk működéséhez cookie-kat használ. Az webshop használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információt az Adatkezelési Szabályzatátban talál.
A webáruház alapműködéséhez szükséges cookie-k.
A személyre szabott hirdetések és közösségi oldal bővítmények megjelenítését támogató cookie-k. Részletes beállítások.