ÁSZF
A HRS Shop Kft. (starshop.hu) webáruház Általános Szerződési Feltételei
- Meghatározások
- Az ÁSZF hatálya: Jelen Általános Szerződési Feltételek a HRS Shop Kft., mint vállalkozás tulajdonában és üzemeltetésében álló: www.starshop.hu honlapon keresztül történő vásárlói megrendelésre, vásárlásra, elektronikus szerződésre vonatkozik.
- Jelen ÁSZF hatálya Magyarország területén kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre, amely a HRS Shop Kft. és a fogyasztó (vásárló) között elektronikusan jön létre.
Jogforrások:
- 1997. évi CLV. törvény.
- 2001. évi CVIII. törvény.
- 151/2003. Kormányrendelet.
- 2013. évi V. törvény.
- 45/2014. Kormányrendelet.
- 19/2014. NGM rendelet.
Nyilatkozatok:
- A szerződés nyelve: magyar.
- A szerződés írásbeli szerződésnek minősül.
- A jelen általános szerződési feltételek alapján létrejött szerződéseket (megrendeléseket) iktatja a Vállalkozás, azok a későbbiekben visszakereshetők.
- A vállalkozó megteszi az általánosan alkalmazott és általánosan elérhető műszaki védelmi intézkedéseket.
- Vállalkozás (Szolgáltató) adatai:
- Név: HRS Shop Kft.
- Cím: 2230 Gyömrő, Bercsényi utca 55.
- Postacím és üzlet: 2230 Gyömrő, Bercsényi utca 55.
- Adószám: HU25809916-1-13
- Európai Egyedi Azonosító: HUOCCSZ.13-09-214890
- Statisztikai szám: 25809916-4789-113-13
- Cégjegyzékszám: Cg.13-09-214890, Budapest Környéki Törvényszék
- Bankszámlaszám: 11717009-21379170
- Képviselő: Haris Ildikó ügyvezető igazgató, webáruház vezető
- Ügyfélszolgálat, panaszkezelés: 2230 Gyömrő, Bercsényi utca 55.
- E-mail: info@starshop.hu
- Telefon: +36-20-3168820
- Nyitvatartási idő webshopban: non-stop
- Nyitvatartási idő átvételi pontokon: Hétfő-Vasárnap 10.00 - 18.00
- Az adatkezelési nyilvántartás számai: NAIH-136262/2018, NAIH-136502/2018.
- A tárhely-szolgáltató adatai: Onlinex Solutions Kft. 5600 Békéscsaba, Andrássy út 7. 2.em 7.; Adószám: 26701581-1-04, Cégjegyzékszám: 04-09-014868; e-mail: contact@superwebaruhaz.hu
- Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, áruházunkban biztonságos és kényelmes bankkártyás, vagy előre feltöltött egyenleggel történő fizetéshez.
- A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló e-pénz kibocsátó, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
- Bankkártyás fizetéshez NEM kötelező a BARION rendszerében regisztrálni, elég megadni bankkártya számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet.
- Amennyiben regisztrál a BARION rendszerébe, többé egyetlen BARION elfogadóhelyen sem kell megadni a kártyaadatait, elég a regisztrációhoz használt email cím és jelszó megadása.
- Használható bankkártyák: Mastercard, Maestro, Visa, Electron, American Express (Amex).
- A bankkártya adatok a kereskedőhöz (starshop.hu, HRS Shop Kft,) nem jutnak el
- Általános tudnivalók
- A Webáruház az interneten a https://www.starshop.hu/ URL alatt található.
- Az ÁSZF szerinti szerződés létrejön: a webáruház megtekintésével, regisztrációval, vásárlással.
- A Weboldal szolgáltatásainak igénybevételével a Felhasználó (vásárló, megrendelő) egyben elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el az ÁSZF-ben foglaltakat.
- A szerződés létrejöttéhez a Vállalkozás köteles elkérni az adó- és számviteli jogszabályok szerinti személyi azonosító adatokat.
- A regisztráció előnyei: rendelés nyomon követésének könnyebb volta, a törzsvásárlói program keretében akár állandó kedvezmény, hűségpontok gyűjtése/beváltása. korábbi rendelések visszakereshetősége.
- A Webáruház oldalának megtekintése és azon bármilyen jogi kötelezettséggel járó cselekvés kizárólag betöltött 18 éves életkor feletti teljes cselekvőképességgel rendelkező magánszemélyek számára lehetséges.
- Az árak minden esetben a forintban fizetendő (bruttó) értékkel kerülnek feltüntetésre.
- Megrendelés visszaigazolása, kiszállítás csak Magyarországi címre történik.
- Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
- Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
- Minden akcióban résztvevő termékünknél feltüntetett régi, nem akciós ár, valódi ár, mely az akciót megelőzően legalább 30 napig érvényben volt.
- Áruházunkban minden vásárló, minden megvásárolt terméket értékelhet. Az értékelés leadása önkéntes. Értékelést, csak valódi vásárló tud leadni és csak az általa megvásárolt termékről. Értékelést törlését az áruház motorja nem tesz lehetővé, akár pozitív, akár negatív az értékelés. Elítéljük a szponzorált értékeléseket alkalmazó tisztességtelen magatartást.
- Áruházunkban minden terméknél regisztráció nélkül is elérhető, nyilvános információ a jótállás ideje.
5. A Webáruházban található termékek
- Vállalkozó a termékek adatlapjain, termék leírásain tünteti fel az egyes termékek lényeges tulajdonságait tartalmazó leírásokat azzal, hogy megrendelő a kiválasztott termék tényleges tulajdonságairól részletesen a termékhez csatolt használati útmutatóból tájékozódhat.
- Vállalkozó termékhez a jogszabályi előírások keretein belül használati útmutatót csatol, azonban amennyiben a megrendelő véletlenül mégsem kapná meg a használati útmutatót a termékkel együtt, köteles ezt a tényt haladéktalanul, még a termék használata előtt az ügyfélszolgálatnak jelezni, a vállalkozó pedig köteles haladéktalanul pótolni azt.
- A jelzés elmaradása miatt a megrendelőnek/vásárlónak keletkezett kárért, költségért a vállalkozó felelősséget nem vállal.
- A vásárlás menete
- A termékek között különböző kategóriák szerint kereshet, például játékok, kert, műszaki, ruházat. A jobb felső sarokban található „KERESÉS” sávban rá is tud keresni egy termékre kulcsszó, vagy termék név szerint.
- A kiválasztott termékeknél állítsa be a megrendelendő mennyiséget (alapbeállítás 1) és kattintson a piros „KOSÁRBA” feliratú gombra.
- Ezek után felugró ablakban megjelenik az „1 db árucikk a kosárba került” felirat, valamint dönthet a „VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA” és „KOSÁR ÁTTEKINTÉSE ÉS FIZETÉS” gombok között.
- A VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA gombra kattintva egészen addig folytathatja a vásárlást, míg minden kiválasztott termék a kosarába került.
- A KOSÁR ÁTTEKINTÉSE ÉS FIZETÉS gombra kattintva új oldalra jut, ahol választania kell az „Új vásárló vagyok”, vagy „Vásároltam már itt” lehetőségek között. Új vásárló vagyok választása esetén, meg kell adni: név, email cím, telefonszám. Hírlevélre történ feliratkozás választható, rendelést nem befolyásolja. ÁSZF és Adatvédelmi szabályzat elolvasása és elfogadása után nyomja meg a tovább gombot.
- Ezután áttekinthető a kosár teljes tartalma. Itt láthatja a megrendelt termékeket és mennyiségeket, azok árait és az összesen a termékekért fizetendő árat, visszatérő vásárlóként a kapott engedményt és dönthet meglévő hűségpontjai felhasználásáról, valamint a vásárlása után kapható új hűségpontok számát.
- A szállítási oldalra érkezett, itt a felkínált lehetőségek közül válassza az Önnek megfelelőt.
- Jelenleg a következő szállítási módok közül választhat: Személyes átvétel előre egyeztetett időpontban a következő átvételi pontokon lehetséges: 1174 Budapest Széncinke utca 6 szám, 2230 Gyömrő Bercsényi utca 55 szám.
- MPL posta automatába kézbesítve (előreutalás után, vagy azonnali fizetés Barion rendszerén keresztül), https://www.posta.hu/csomagautomata linkre kattintva a posta oldalán térképről kiválaszthatja a kívánt automatát, tovább gombra kattintva, kérjük az egyéb cím hozzáadása pontban adja meg a választott automata címét.
- MPL posta házhoz kézbesítve (előre utalás után, vagy azonnali fizetés Barion rendszerén keresztül), amennyiben nem a regisztrációban megadott címre kéri a postázást a tovább gombra kattintva, kérjük az egyéb cím hozzáadása pontban adja meg a kézbesítési címet.
- MPL postán maradó ajánlott levél (előreutalás után, vagy azonnali fizetés Barion rendszerén keresztül), a tovább gombra kattintva, kérjük adja meg annak a postahivatalnak a címét, ahol át szeretné venni a küldeményt.
- MPL posta pontra (előreutalás után, vagy azonnali fizetés Barion rendszerén keresztül), a tovább gombra kattintva, az irányítószám megadása után, kérjük válassza ki posta pontot.
- Foxpost automatába kézbesítve (előreutalás után, vagy azonnali fizetés Barion rendszerén keresztül), a tovább gombra kattintva, kérjük válassza ki térképről a Foxpost automatát.
- Foxpost házhoz kézbesítve (előreutalás után, vagy azonnali fizetés Barion rendszerén keresztül), amennyiben nem a regisztrációban megadott címre kéri a postázást a tovább gombra kattintva, kérjük az egyéb cím hozzáadása pontban adja meg a kézbesítési címet.
- Utánvétel Foxpost automatába kézbesítve (fizetés a csomag átvételekor), a tovább gombra kattintva, kérjük válassza ki térképről a Foxpost automatát.
- Utánvétel MPL posta házhoz kézbesítve (fizetés a csomag átvételekor), amennyiben nem a regisztrációban megadott címre kéri a postázást a tovább gombra kattintva, kérjük az egyéb cím hozzáadása pontban adja meg a kézbesítési címet.
- Következő lépésben adhatja meg a szállítási, számlázási adatokat (név, ország, irányítószám, település, utca, házszám, emelet).
- A megrendelés véglegesítése oldalon, céges vásárlás esetén megadhatja az adószámát, megjegyzést fűzhet segítve a megrendelés pontos teljesítését, valamint választhatja a kártyás/tárcás fizetést Barion rendszerén keresztül (alapbeállítás), majd kattintson a „Megrendelés véglegesítése” gombra.
- A megrendelés véglegesítése után a rendszer egy automatikus NEM visszaigazolt üzenetet küld az Ön által megadott email címre.
- A rendelések beérkezési sorrendben folyamatosan feldolgozásra kerülnek.
- A szerződés csak akkor tekinthető megkötött szerződésnek, ha a vállalkozó megerősíti a rendelés elfogadását. Amennyiben a megrendelő/vásárló az ajánlat elfogadásának a megerősítő visszaigazolást 24 órán belül nem kapja meg, abban az esetben a vállalkozó mentesül az ajánlati kötöttség alól.
- A megrendelés, vagy annak visszaigazolása akkor tekinthető a vállalkozóhoz vagy a megrendelőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Nem terheli a vállalkozót semmilyen felelősség abban az esetben, amennyiben megrendelő hibás e-mail címet adott meg, illetve egyéb, a vásárlónak felróható tévedés, elírás, betelt tárhely, egyéb hiba miatt.
- Amennyiben a megrendelt árucikk nem áll rendelkezésre a rendelés idején, illetve nem beszerezhető 7 napon belül, a vállalkozó fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el a megrendelést. Bármely, esetlegesen korábban eszközölt kifizetés visszatérítéséről a vállalkozó haladéktalanul gondoskodik.
- A szerződés az áru megrendelésével és a vállalkozó általi elfogadás visszaigazolásával jön létre.
- Fizetés, a szerződés teljesítése
- A vállalkozó minden árat magyar forintban ad meg, amely magában foglalja az ÁFA-t. A szállítási és csomagolási költségről a megrendelő a végleges megrendelés előtt külön tájékoztatást kap, melyet a megrendeléssel egyidejűleg elfogad.
- Vásárló: megrendelt termék, vagy termékek, és postaköltség teljes összegét előre a küldemény feladása előtt kiegyenlíti.
- A megrendelési folyamat során a vásárló választhat a megjelenő fizetési és átvételi módok közül.
- Termék, termékek árát és a választott szállítási mód költségét megrendelő fizetheti: készpénzzel, azonnali kártyás/tárcás fizetés Barion rendszerén keresztül, átutalással (OTP Bank HRS Shop Kft 11717009-21379170 számlaszám). Az utalt összeg számlánkon történő jóváírása után küldjük a megrendelt terméket, termékeket. A bankszámlára történő előre utalás esetén vásárlónak szükséges az átutalási megbízás közleményében a nevét és a visszaigazolás azonosítóját feltüntetni.
- Személyes átvétel esetén azonnali kártyás/tárcás fizetés Barion rendszerén keresztül, átutalásos vagy készpénzes fizetés lehetséges. Átutalás esetén a személyes átvételre az utalt összeg számlánkon történő jóváírása után van lehetőség. A bankszámlára történő előre utalás esetén vásárlónak szükséges az átutalási megbízás közleményében a nevét és a visszaigazolás azonosítóját feltüntetni.
- Megrendelő: az, aki adataival a webáruházban regisztrál, utánvétes szállítással rendelést ad le. Utánvétes küldemény átvétele, kifizetése után Vásárló, akit minden a Vásárlót megillető joggal rendelkezik.
- Tájékoztató a sikertelen utánvétellel kapcsolatos kötelezettségekről: megrendelő a megrendelés leadásával vállalja, hogy megtéríti a webáruháznak azokat a szállítási / kezelési és minden egyéb költséget, amelyek annak következtében állnak elő, hogy nem vette át, vagy nem fogadta el a szállítást a kölcsönösen megállapodott szállítási feltételek szerint. A megtérítendő tételek: a teljes, kedvezmény nélküli futárdíj (Posta házhoz szállítás esetén 2 Kg-ig 3.020,- Ft, 2-5 Kg között 3.300,-Ft, 5-10 Kg között 3.570,-Ft, 10-20 Kg között 4.690,-Ft, Foxpost automatába szállítás esetén 2 Kg-ig 1.900,-Ft, 2-5 Kg között 2.200,-Ft, 5-25 Kg között 2.400,-Ft), a visszakézbesítés díja (2.200,- Ft), csomagolási díj (900 Ft), utánvétel kezelési díj (1.900,-Ft), összesen súlytól függően 8.020,- Ft - 9.690,-Ft (MPL házhoz), összesen súlytól függően 5.200,-Ft - 5.700,-Ft (Foxpost automatába). Amennyiben nemfizetés esetén a tartozást követeléskezelő partnerünknek vagy az illetékes Bíróságnak át kell adjuk, az ezzel járó plusz költséget és a további felmerülő minden költséget megrendelő köteles megfizetni, továbbá Megrendelő visszavonhatatlanul hozzájárulását adja fizetési meghagyás kibocsátásához, az ÁSZF által tartalmazott költségeket, mint tartozást elismeri.
- A küldemény maximális méretei: A körmérete nem lehet több mint 3 méter. (Körméret = 2 x magasság + 2 x szélesség + 1 x hosszúság). A csomag maximális hossza: 2 méter lehet.
- A terméket úgy kell csomagolni, hogy a csomagolás óvja meg a termék minőségét, könnyítse meg szállítását, ne befolyásolja hátrányosan a termék minőségét vagy mennyiségét.
- Külföldi címre történő megrendelés kézbesítés egyedi díjszabás szerint történik, melyről vállalkozó egyedi módon tájékoztatja a megrendelőt. Jelenleg csak Magyarországi címre történő szállítást tudunk teljesíteni, külföldi címre kért rendelések nem visszaigazolt státusszal elutasításra kerülnek.
- A vállalkozó a raktáron lévő termékek esetén legfeljebb 2 munkanapon belül postázza a küldeményt a megrendelő által választott szállítási módnak megfelelően.
- A raktáron nem lévő termékek esetén Szolgáltató előzetesen tájékoztatja a Megrendelőt a szállítás várható idejéről.
- Megrendelő a számlát Szolgáltató döntésétől függően vagy elektronikus úton, vagy papír alapon kapja meg. Az elektronikus számlát Megrendelő az ingyenes Adobe Reader programmal tudja megnyitni. Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektromos számlát alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához. Elektronikus számla Billingo rendszerén keresztül kerül kiállításra.
- Garancia
- Garanciát adunk minden termékre, melyet a számlával igazolhat.
- Tulajdonjog fenntartás
- Vállalkozó a megrendelt termék teljes vételárának a megfizetéséig a tulajdonjogát fenntartja. A ki nem fizetett termékkel való jogosulatlan rendelkezés büntető eljárást vonhat maga után.
10. Fogyasztói jogok, panaszkezelés
Fogalmak:
- Fogyasztó: a Ptk-ban (2013. évi V. törvény) meghatározott fogyasztó.
- Vállalkozás: azon vállalkozási tevékenységet önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével összefüggő célok érdekében végzi.
- Forgalmazó: az a vállalkozás, amely a terméket közvetlenül a fogyasztó részére forgalmazza.
- Forgalmazás: valamely termék vállalkozás által ellenérték fejében történő rendelkezésre bocsátása, ideértve a fogyasztó számára történő felkínálást is.
- Eladási ár: a termék egy egységére vagy adott mennyiségére vonatkozó ár.
- Egységár: a termék e törvény végrehajtására kiadott jogszabályban meghatározott mértékegységére vonatkozó ár.
- Az eladási árat, az egységárat, illetve a szolgáltatás díját egyértelműen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni.
- A termék eladási ára és egységára, illetve a szolgáltatás díja a fogyasztó által ténylegesen fizetendő, az ÁFA-t is tartalmazó árat kell feltüntetni.
Panaszkezelés:
- A vállalkozás köteles a fogyasztót tájékoztatni a panaszügyintézés helyéről.
- A vállalkozás ügyfélszolgálatának levelezési címéről.
- Elektronikus levelezési címéről. Internetes címéről.
- Telefonszámáról.
- A megrendelő panaszát írásban közölheti a vállalkozással.
- Panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a beérkezésétől számított 30 napon belül vállalkozás érdemi válaszát megküldi.
- A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat: a fogyasztó neve, lakcíme, a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke, a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges, a jegyzőkönyvet felvevő személy és a fogyasztó aláírása, a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje.
- A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
- Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania.
- A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti: a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját, a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását, szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját, az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.
- A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
- A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
- Szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni: a fogyasztó nevét és címét, a dolog azonosításához szükséges adatokat, a dolog átvételének időpontját, továbbá, azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot birtokba veheti.
- A vállalkozó tájékoztatja a megrendelőt/vásárlót, hogy esetleges panasz, vita, sérelem esetén joga van békéltető testülethez fordulni. Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, Budapesti Békéltető Testület.
- Panasza esetén lehetősége van vásárlónak a lakhelye szerinti békéltető testülethez fordulni.
- Az eljárás nem nyilvános, kivéve, ha az eljárás nyilvánosságához mindkét fél hozzájárul.
12. Elállási jog
- Vásárló 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől azokban az esetekben, amikor a termék nem áll elállási korlátozás alatt. Az elállási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a megrendelő a terméket átveszi.
- Vásárló a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben a termék, vagy termékek teljes árát előre kiegyenlítette.
- Ha vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű írásos nyilatkozatát köteles eljuttatni személyesen, postai, vagy elektronikus úton vállalkozás részére.
- Ha a vásárló eláll a szerződéstől, és a termék még nincs bírtokában, vállalkozó haladéktalanul, de legkésőbb a vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a megrendelő által teljesített áru vásárláskori árának visszatérítéséről intézkedik.
- Ha a vásárló eláll a szerződéstől, és a termék már bírtokában van, ebben az esetben, vállalkozó az ép, sértetlen, eredi csomagolásban visszaérkező termék átvétele után legkésőbb 14 napon belül a megrendelő által teljesített áru vásárláskori árának visszatérítéséről intézkedik.
- Vállalkozó a visszatérítés során bankszámlára történő utalás fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja.
- Elállás esetén a vásárló köteles a vállalkozó számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül a 2230 Gyömrő, Bercsényi utca 55 számra visszaküldeni.
- A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt a megrendelő/vásárló elküldi a terméket.
- A termék visszaküldésének közvetlen költségét a megrendelő/vásárló viseli.
- A visszatérítést a vállalkozó mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
- A vásárló nem gyakorolhatja az elállási jogát: Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
- Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében, olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel, lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta.
- Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
- Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
- Megrendelőt (utánvétes szállítás), elállási jog nem illeti meg.
13. Jótállás (2021. január 1-től változás!)
- Hibás teljesítés esetén egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben felsorolt termékekre vonatkozóan a fenti rendelet szerint a vállalkozás jótállásra köteles.
- A jótállás időtartalma „sávossá” válik a termék árától függően!
- 2021. január 1-jétől a kötelező jótállás alá tartozó termék árától függ, hogy hány év jótállás jár. A jótállási idő a termék árától függően 1 év, 2 év vagy 3 év lehet.
Ha a kötelező jótállás alá eső termék ára 10 000 Ft – 100 000 Ft közé esik, 1 év jótállás vonatkozik a termékre.
Ha a kötelező jótállás alá eső termék ára 100 001 Ft – 250 000 Ft közé esik, 2 év jótállás vonatkozik a termékre.
Ha a kötelező jótállás alá eső termék ára a 250 000 Ft-ot meghaladja, 3 év jótállás vonatkozik a termékre. - Bővebb információ: https://www.fogyasztovedelem.kormany.hu
- Hibás teljesítés esetén szerződés alapján a vállalkozó jótállásra köteles.
- A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
- A vállalkozás felhívja a vásárló figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
14. Kellékszavatosság
- A vásárló valamely termék hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
- A vásárló kérhet kijavítást vagy kicserélést.
- Ha a kijavítást vagy a kicserélést a vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását.
- A szerződéstől is elállhat.
15. Termékszavatosság
- Termék hibája esetén a vásárló termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Termékszavatossági igényként a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
16. Egyéb rendelkezések
- Jelen ÁSZF egyes pontjainak érvénytelensége esetén a szerződés többi része kötelező erőjű marad. Ahol alkalmazható, a vonatkozó törvényi rendelkezések lépnek hatályba az érvénytelen pontok helyett.
17. Szerzői jogi nyilatkozat
- A weboldal üzemeltetője és az oldal tartalmának létrehozásában közreműködők a szerzői jogukat fenntartják a Szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény alapján!
- A https://www.starshop.hu/ honlapon megjelenő minden tartalom, így a tájékoztatók, leírások, cikkek, a képek, a honlap grafikája vagy bármely más egyéni, eredeti megoldás szerzői mű (a továbbiakban: "mű"), és a fenti törvényben megfogalmazott szerzői jogi oltalom alatt állnak.
- Tilos a fenti műveinkről bármely technikai módszerrel bármely típusú adathordozóra történő többszörözése, átdolgozása, terjesztése, nyilvánossághoz közvetítése vagy más módon történő felhasználása az írásbeli előzetes hozzájárulásunk nélkül. Minden jogosulatlanul felhasznált tartalmi elem (pl. cikk, leírás, kép) után 50.000, azaz ötvenezer forint használati díj/kártalanítás kerül érvényesítésre.
- Ez a tilalom nem érinti a szabad felhasználási eseteket, amelyekre azonban kizárólag a törvényben meghatározott felhasználói kör részére, illetve a törvényben meghatározott célból és mértékben van lehetőség.
Kelt: Gyömrő, 2024. január 01.